Een gloednieuw logo voor o2o

Terug naar fietsnieuws

Toen de broers Koen en Wim Floré in 2008 hun eerste eigen ‘speedbike’ in elkaar knutselden, hadden ze nooit gedacht dat ze vandaag aan het hoofd van hun eigen onderneming zouden staan. Doorheen de jaren is o2o uitgegroeid tot een innovatieve aanbieder van fietsleasing aan ondernemingen, met als speerpunt een eigen digitaal o2o platform. De mobiliteitssector verandert met rasse schreden en o2o fungeert als kopman in de sector van de fietsleasing. Daarom lanceert o2o met trots haar nieuwe logo: zo dynamisch als een profrenner in een windtunnel, zo sterk als het carbon van een fietsframe.

Leestijd: 3 min
o2o logo launch fietsleasing

Nieuw o2o logo launch (2020)

 

o2o in een notendop

Vandaag staat o2o voor innovatie, vrije keuze en technische excellentie. Met het vernieuwde digitale platform is o2o erin geslaagd om een brug te slaan tussen werkgevers, werknemers, fietshandelaars en flexible income partners. Iedereen die betrokken is bij het proces van fietsleasing heeft via een eigen online tool toegang tot het overkoepelende digitale o2o platform. Op die manier is iedereen altijd up-to-date en werken we samen aan een succesvolle implementatie van fietsleasing. 

De ontwikkeling van deze online tools is een mijlpaal in de geschiedenis van het bedrijf. Grote bedrijven zoals Brussels Airport, Volvo, Nokia, Combell, enz. kozen er bewust voor om met het digitaal o2o platform aan de slag te gaan. En met succes. Sinds haar ontstaan is o2o gegroeid naar zo’n 250 klanten, waardoor meer dan 70.000 medewerkers vandaag toegang hebben tot een o2o leasefiets.

 
“o2o, dicht bij de gebruiker” – We hebben een platform ontwikkeld waarbij iedereen een online tool op maat kan gebruiken. En dat is fantastisch: geen overbodige info, geen enkele knop of button teveel! Fietsleasing was wel degelijk nog nooit zo eenvoudig.” – Nicky, programmeur

 

Deze positieve cijfers hebben ervoor gezorgd dat het klantenbestand blijft groeien, nieuwe partnerships opgestart worden en het team verder uitbreidt. Maar ondanks de vele veranderingen in het bedrijf, blijft o2o trouw aan haar roots. De oorspronkelijke missie van Koen en Wim Floré staat na al die jaren nog altijd centraal in het bedrijf: een volwaardige mobiliteitsoplossing bieden door meer medewerkers op de fiets te krijgen.

Koen Floré: “Na al die jaren is het nog altijd fijn om te zien hoe we met een steeds groter team een impact kunnen hebben op onze mobiliteit. Ook al zijn we al even bezig, toch heb ik het gevoel dat we nog maar pas begonnen zijn. Er is een nieuwe dynamiek in onze maatschappij als het gaat over mobiliteit. En met het nieuwe logo, willen we in de verf zetten dat we er klaar voor zijn.”

 

Al deze elementen samen zorgen ervoor dat het bij o2o bruist van de nieuwe ideeën en dat het bedrijf klaar is voor de toekomst. Het nieuwe logo is daar het meest recente voorbeeld van. 

Waarvoor staat het nieuwe o2o logo?

In het nieuwe logo staat de fietser centraal. De vormgeving van  de bedrijfsnaam ‘o2o’ is zodanig ontworpen dat ‘o2o’ gestalte geeft aan de ‘medewerker op de fiets’. Het digitaal o2o platform zorgt er namelijk voor dat de medewerker zorgeloos kan fietsen. Omdat o2o zich richt op de medewerkers van ondernemingen, kan je het logo ook interpreteren op een meer zakelijke manier: B2B, Business to Business, Onderneming 2 Onderneming.

Niet alleen het geheel, maar ook de onderdelen van de o2o fiets hebben een betekenis. De twee wielen staan voor de twee broers, Koen en Wim Floré, die nog steeds met evenveel enthousiasme en passie het bedrijf leiden. Maar je herkent er ook het chemische element zuurstof in. O2 is de zuurstof voor de onderneming, want meer pendelaars op de fiets betekent meteen ook meer zuurstof voor ons allemaal!

“Multimodaal is het nieuwe normaal” – De laatste jaren verliest de eigen wagen in mijn thuisstad Gent serieus aan terrein.  Als we een wagen nodig hebben, nemen we gewoon een deelwagen, zoals steeds meer stedelingen. Dat zorgt voor minder files, zalig! Intussen fungeert onze garage als fietsenstalling. Het is fijn deel uit te maken van een bedrijf met een missie waar iedereen beter van wordt! – Sarah F, engagement manager

Waarom een nieuw logo?

Met de komst van het nieuwe digitale o2o platform, schakelde o2o een paar versnellingen hoger. De complexe processen die gepaard kunnen gaan met flexibel verlonen, worden dankzij onze online tools eenvoudig. Die positieve vooruitgang en dynamiek wilden we ook in ons logo meer naar voor laten komen. De lancering van het nieuwe logo gaat ook hand in hand met een nieuwe update van het digitale o2o platform. De drie online tools op maat van de gebruiker kan je vanaf nu gebruiken via de ‘myo2o’ omgeving.

  • myo2o Biker: online tool voor elke medewerker
  • myo2o Fleet & HR: online tool voor werkgever, HR manager, Fleet manager
  • myo2o Bike Dealer: online tool voor elke fietshandelaar

Klaar voor morgen

Met de lancering van het nieuwe logo laat o2o iedereen weten dat we klaar zijn voor de toekomst. En in die toekomst zal volgens ons alternatieve mobiliteit een belangrijke rol spelen. Wil je zelf aan de slag met duurzame mobiliteit binnen jouw bedrijf? Schrijf je in voor het o2o webinar op vrijdag 15 mei 2020 om 11u30.

Terug naar fietsnieuws

Ben je op zoek naar een fietsleasingpartner die je zorgen wegneemt, een duidelijk fietsbeleid uitwerkt en een vlekkeloze fietsleasingservice voorziet voor je werknemers?